Лікування зубів під час вагітності

Чи можна пити таблетки від тиску при вагітності, і чим загрожує підвищення артеріального тиску

Правильний догляд за зубами, своєчасне лікування зубів і ясен під час вагітності – це вже не тільки турбота майбутньої мами про своє здоров’я, але і турбота про здоров’я малюка. Жінок, які чекають на дитину, цікавить, чи можна вагітним лікувати зуби, як довго це краще робити, наскільки безпечне лікування – чи вплине воно на перебіг вагітності та чи не зашкодить ненародженому. дитина. Всі плюси і мінуси лікування зубів під час вагітності, виходячи з думок і рекомендацій лікарів, ми зібрали в цій статті.

Чи можна лікувати зуби при вагітності

Лікарі рекомендують займатися лікуванням зубів на етапі планування вагітності. Однак вагітність не є хворобою і сама по собі не є протипоказанням для відвідування стоматолога.

Крім того, при певних показаннях майбутня мама потребує термінового лікування зубів і ясен. Серед цих показань:

• карієс на різних стадіях і його ускладнення (пульпіт, періодонтит);
  • запалення ясен (кровоточивість, гінгівіт, пародонтит);
  • інфекційні, грибкові захворювання слизової оболонки (стоматит, кандидоз);
  • травми зуба, в результаті яких виникають відколи, тріщини, пошкодження пульпи, кореня зуба.

При будь-яких ознаках захворювань зубів, ясен необхідно записатися на прийом до стоматолога. Він призначить максимально безпечне лікування, враховуючи триместр вагітності та особливості її перебігу, самопочуття, стан здоров’я майбутньої мами, характер проблеми.

Нюанси лікування зубів під час вагітності

Розглянемо основні особливості лікування зубів під час вагітності, відповідаючи на найпоширеніші запитання майбутніх мам:

Чи можна пломбувати зуби під час вагітності?

Так, оскільки сучасні пломбувальні матеріали гіпоалергенні, нетоксичні, а тому безпечні для матері та її малюка. Технології пломбування/реставрації зубів також безпечні.

Чи можна вагітним робити рентген зубів?

Багато патологічних процесів в ротовій порожнині розвиваються непомітно (всередині тканин зубів) і можуть бути виявлені тільки за допомогою інформативної апаратної діагностики. Традиційно в стоматології використовується рентгенодіагностика (прицільний знімок). Під час вагітності рекомендовано використання цифрової радіовізіографії, яка дає низьке радіаційне навантаження. Під час огляду на пацієнта надягають захисний фартух.

Чи можна вагітним лікувати зуби під місцевою анестезією?

Зубний біль вважається однією з найсильніших, болісних. Зубний біль під час вагітності також може бути небезпечною, оскільки провокує стрес у матері. При незначних втручаннях (пломбування дрібних каріозних порожнин) анестезію у вагітних не застосовують. Якщо лікування пов’язане з хворобливими відчуттями (препарування глибокої порожнини, лікування пульпіту), воно проводиться з ін’єкцією місцевого анестетика. Лікар підбирає препарат з урахуванням стану пацієнта, показань і протипоказань.

Обмеження та протипоказання

Основним протипоказанням до лікування вагітної жінки в стоматології є загроза переривання вагітності. При нормальному перебігу вагітності у матері немає факторів ризику, лікування невідкладних або потенційно небезпечних захворювань порожнини рота можна проводити в будь-який термін (в будь-якому триместрі).

Протипоказання

1. Відбілювання. Протипоказанням до процедури є те, що вона може бути досить агресивною для ослабленої зубної емалі. Під час виношування дитини організм жінки спрямовує левову частку енергії та поживних речовин на формування та розвиток дитини. У зв’язку з цим у багатьох майбутніх мам спостерігається нестача кальцію в організмі, що призводить до зниження міцності твердих тканин зуба. При такому стані емалі відбілювання може серйозно нашкодити здоров’ю зубів.
  2. Його не проводять у зв’язку з тим, що іонізуюче випромінювання комп’ютерного томографа шкідливе для плода.
  3. Протезування, імплантація. Причиною протипоказання є необхідність проведення комп’ютерної томографії, масштабного оперативного втручання, що вимагає застосування сильних анестетиків, а в деяких випадках – додаткової медикаментозної терапії. Винятком є ​​знімне протезування, установка протезів на наявні імпланти. Ці процедури проводяться тільки після консультації гінеколога, якщо у жінки немає індивідуальних протипоказань.
  4. Видалення зубів. Планове видалення зуба (третього моляра, непрорізаного або дистопованого зуба, за умови відсутності дискомфорту та ускладнень) відкладається до народження дитини. Рішення про видалення зуба під час вагітності лікар приймає у виняткових випадках – при гострому запальному процесі, гострому болі, при неможливості провести адекватне лікування та реставрацію, якщо збереження хворого зуба становить більші труднощі. загроза здоров’ю матері та дитини, ніж її видалення.
  5. Загальна анестезія та ряд місцевих анестетиків.
  6. Ортодонтичне лікування. Це теж краще відкласти на потім (коли дитина народиться). Якщо майбутня мама вже носить брекети, то лікування продовжується, але вимоги до гігієни і контролю за станом зубної емалі підвищуються.

Лікування в різних триместрах

Навіть якщо жінка відповідально підійшла до питання планування вагітності і заздалегідь полікувала зуби, під час вагітності їй все одно необхідно регулярно відвідувати стоматолога. Це дозволить на ранній стадії виявити карієс та інші патологічні процеси в ротовій порожнині, застосувати найбільш безпечні методи лікування та запобігти негативному впливу інфекцій на розвиток і здоров’я дитини. Для контролю стану зубів і ясен майбутній мамі необхідно пройти стоматологічний огляд в 1 триместрі (перед постановкою на облік) і в останні місяці перед пологами.

Якщо говорити про проведення будь-яких стоматологічних процедур, то значення має не тільки стан жінки, але і термін вагітності. Кожен триместр має особливості, ризики, які визначають вибір методів лікування.

Перший триместр

Перший триместр триває до 12 тижнів включно. У першому триместрі закладаються всі життєво важливі органи в організмі майбутньої дитини, при цьому плацента ще недостатньо міцна, щоб надійно захистити плід від впливу зовнішніх факторів, і організм жінки піддається серйозним гормональним, фізіологічним і метаболічним перевантаженням. зміни. Будь-які втручання, стреси, медикаменти можуть негативно позначитися як на процесі виношування, так і на здоров’ї малюка, тому лікування зубів при вагітності в першому триместрі проводиться переважно неінвазивними методами терапії.

Особливості лікування на 1-12 тижні вагітності:

по можливості лікар виключає хірургічне втручання, застосування лікарських засобів, наркозу;

використовуються щадні методи лікування (карієс на початковій стадії за технологією ICON, препарування та пломбування дрібних порожнин без анестезії);

незалежно від терміну рекомендуються профілактичні заходи (професійна гігієна), для яких лікар-стоматолог підбирає найбільш безпечні препарати та інструменти з урахуванням положення пацієнта.

Другий триместр

Це період з 13 по 24 тиждень вагітності. І для мами, і для малюка це найспокійніший і безпечний період. Тому, якщо у пацієнтки є показання до лікування карієсу, професійної гігієни та інших планових стоматологічних процедур, стоматолог переносить їх на другий триместр вагітності.

Третій триместр

Одним з актуальних питань для майбутніх мам є те, до якого тижня можна лікувати зуби в стоматології? Третій триместр (починаючи з 25 тижня і до пологів), як і перший, досить складний для майбутньої мами. Труднощі викликають великі навантаження на жіночий організм, підвищена сприйнятливість плаценти до зовнішніх факторів. Лікування зубів при вагітності в 3 триместрі проводиться при гострих станах, які можуть бути небезпечними для здоров’я матері і дитини. Рекомендується відкласти планові операції, процедури, терапевтичні методи до народження дитини.

Знеболення під час вагітності

Лікування зубів може бути досить болісним, особливо якщо мова йде про такі гострі стани, як пульпіт, видалення зуба, а біль – це стрес, який може бути небезпечним на будь-якому терміні вагітності. Якщо виникла необхідність лікування зубів вагітної жінки, лікар повинен переконатися, що здоров’ю матері і майбутньої дитини нічого не загрожує. Для комфортного (безболісного) та безпечного лікування використовуються знеболюючі засоби нового покоління. До них відносяться лідокаїн, ультракаїн, скандонест.

Це болезаспокійливий засіб рекомендовано вагітним з кількох причин:

• його компоненти не долають захисний плацентарний бар’єр;
  • не впливають на внутрішньоутробний, плацентарний кровотік;
  • містять судинозвужувальні компоненти в низькій концентрації;
  • не несуть загрози переривання вагітності, безпечні для матері та дитини.

Альтернативою місцевій анестезії при вагітності є лікування під седацією (під час сну). Цей метод використовується навіть в дитячій стоматології при лікуванні найменших пацієнтів.

Переваги седації при лікуванні зубів під час вагітності:

• відсутність негативного впливу на організм матері і малюка;
  • усунення стресу для матері під час лікування.

Як проводяться процедури

Імовірність розвитку стоматологічних захворювань під час вагітності істотно зростає. Це пов’язано з гормональними змінами в організмі жінки, ослабленням емалі на тлі того, що велика частина мікроелементів, які беруть участь у формуванні кісткової тканини, спрямовується на розвиток дитини. Щоб уникнути проблем, зберегти зуби здоровими, спеціалісти клініки «Амель Дентал» рекомендують майбутній мамі регулярно відвідувати стоматолога, своєчасно проходити лікування та дотримуватися рекомендацій лікаря.

Жінці не варто турбуватися про небезпеки та ускладнення, пов’язані зі стоматологічними процедурами, адже наші лікарі подбають про максимальний комфорт та безпеку матері та дитини, використовуючи для цього:

• цифрова діагностика з мінімальним іонізуючим випромінюванням;
  • сучасні щадні методи лікування, у тому числі неінвазивні, малоінвазивні, які дозволяють ефективно та безпечно лікувати зуби та ясна під час вагітності, забезпечують надійну профілактику захворювань стоми;
  • безпечна анестезія;
  • індивідуальний підхід, що враховує весь комплекс показань пацієнта (стан, термін вагітності, самопочуття, характер захворювання, індивідуальні реакції на ліки та ін.)

Вагітність: Поради щодо догляду за зубами

Від стану ротової порожнини залежить здоров’я всього організму матері, а відповідно і здоров’я малюка в її утробі. Тому дуже важливо забезпечити своїм зубам і яснам хороший догляд, стежити за їх станом протягом всієї вагітності.

Стоматологи рекомендують:

• санувати ротову порожнину на етапі планування вагітності (при необхідності вилікувати карієс, ремінералізувати емаль, зробити професійну чистку зубів в стоматології);
  • дбати про збалансоване харчування для забезпечення достатньої кількості мікроелементів для формування плоду і збереження здоров’я зубів і кісток матері;
  • чистити зуби не менше 2 разів на день (вранці і ввечері), полоскати рот після кожного прийому їжі, використовувати зубну нитку;
  • проходити стоматологічний огляд не менше 2 разів протягом вагітності (в першому і останньому триместрі);
  • при появі симптомів запалення, захворювань ротової порожнини негайно зверніться на прийом до стоматолога.